Levering og fraktkostnader
Leveringstid og fraktkostnader
For varer som vi har på lageret så er vår leveringstid oftest mellom 4-6 arbeidsdager etter bekreftet bestilling, Leveringen skjer mellom kl. 07.00 og 16.00 og må være til en fysisk adresse og ikke til en postadresse. På ordrebekreftelsen i mailen din så står det en dato for din transport. Manualer og instruksjonsbok sendes med din levering, men kan også finnes på vår nettside.Alle leveringer fra Cowab er standardleveringer som innebærer at varene leveres på gateplan. Trenger du hjelp til å få varene inn kan du kjøpe denne tilleggstjenesten. Kontakt vår kundeservice for priser og bestilling.
Alle leveringer skjer med DB Schenker og alle transporter skjer i henhold til Incoterms 2010 og våre fraktvilkår følger DAP (Delivered At Place). Ved opphenting eller når kjøper har egen fraktavtale er fraktvilkårene FCA (Free Carrier/fritt levert til kjøperens transportør i vårt lager). I øvrige gjelder vanlige fraktvilkår i henhold til NL 09. Pallekostnader, pallekrager og spesialemballasje tilkommer når godset krever ekstra beskyttelse, eller når kunden krever det. Telefonavisering kostnader tilkommer. Er leveringsadressen ubemannet under normal arbeidstid (07.00-1600) ved levering tilkommer det tilbakekjøring og ny utkjøringsavgift. Be om avisering ved usikker bemanning.
Ved levering utenfor fastlandet gjelder egne priser.
Tenk på:
• Vær sikker på at noen er tilstede og kan ta i mot varene
• Gi oss beskjed om det finnes noen restriksjoner eller om det er noe som hindrer leveringen.
• Om det gjelder en stor bestilling kan det være nødvendig med en truck eller lasterampe ved lossing, hvis dette mangler så kan vi ordne bil med løftelem.
• Om det er bestilt med innbæring må dette kunne gjøres uten fare for skade på personer eller eiendom.
Levering
Når leveransen går ut fra vårt lager sender vi en leveringsbeskjed til din mailadresse. I leveringsbeskjeden finner dere et sendingsnummer og en link til vår transportør sin nettside, der kan du enkelt følge din leveranse.Vår levering varierer fra størrelsen på varene (volum og vekt). Vi forbeholder oss retten til å velge det som passer din bestilling best.
Levering til privatkunder
Når du har fått melding om at varene er klare for levering, ta kontakt med transportøren for å avtale leveringstidspunkt.
Leveringsforsinkelser
Når du legger en bestilling så står beregnet leveringstid fra lageret på din bekreftelse. Om noen av varene skulle få en lengre leveringstid enn andre på din ordre kan vi i noen tilfeller dellevere din bestilling. Du som kunde betaler da bare en frakt, den som er oppgitt på din bekreftelse.Transportskader og feillevering
Bedrifter:Er varene synlig skadet ved levering må dette meldes fra til DB Schenker sin sjåfør og det må noteres på fraktbrevet før du kvitterer på forsendelsen. Du må ta vare på emballasje, adresselapp og eventuell pall til varene for at din reklamasjon skal kunne håndteres riktig.
Om produktene har blitt skadet som skjult skade må dette rapporteres til vår kundeservice inne 5 dager etter at varene er mottatt. For å kunne håndtere reklamasjonen trenger vi bilde på skaden og emballasjen. Etter godkjent reklamasjon kommer vi kostnadsfritt til å erstatte varene inkludert fri frakt.
Privatperson:
Er en vare skadet ber vi deg snarest kontakte vår kundeservice. Så Cowab får meldt inn skaden til DB Schenker, vi må ha denne informasjonen innen 5 dager.
Er det synlige skader på emballasjen er det viktig at du melder ifra dette til DB Schenker sin sjåfør før du kvitterer på forsendelsen. For at vi skal kunne håndtere din reklamasjon riktig så trenger vi at du sparer på emballasje, adresselapp og pallen til varene. Vi trenger også et bilde på skaden.
Etter at dette er mottatt og godkjent reklamasjon kommer vi til å sende ut en ny varer kostnadsfritt.