Slik får du et fantastisk år - start nå!


Klar til å gjøre de neste 12 månedene til et av dine beste år noensinne? Slik kommer du igang!

Den beste dagen å starte på er i dag er det noe som heter. Uansett hvilken måned det er på året eller hvilken dag i uken, er det en god dag å tenke igjennom hva du vil ha ut av månedene foran deg.

Har du en drøm du ønsker å realisere, men kommer ikke helt i gang? Eller er det aspekter ved hverdagen, privat eller på jobb, som gjør at du ikke ha det bra men du får ikke tatt tak i det?

Det mest verdifulle du har er tiden din, den får du ikke tilbake og den går uavhengig av hva du bruker den på. Sørg derfor for at du bruker den på noe som betyr noe for akkurat deg!

Invester noen minutter i deg selv nå i dag - og legg til rette for at de neste 12 månedene blir enda bedre enn de 12 du har lagt bak deg.

| Les også: 5 grunner til hvorfor du bør lytte til musikk på jobb »

Hva vil du endre eller oppnå?

Det første steget i ditt nye og bedre liv er å finne ut hva du er fornøyd med, og hva du ønsker å endre på. 

Kunne du tenke deg å tilbringe mer tid med venner og familie, være mindre stresset i hverdagen, starte egen bedrift eller drømmer du om å lære å spille gitar, snakke et nytt språk eller bli god i noe spesifikt?

Kartlegg dagene dine og finn ut hvordan du tilbringer tiden din. Er det noe du vil gjøre mer eller mindre av, og hva er akkurat passe som det er? For å frigjøre tid til noe av det du har lyst til å gjøre må du bruke mindre tid på noe annet, og det er lurt å bestemme seg på forhånd for hva det er. Med andre ord: Hva er viktigst for deg?

Slik kommer du videre

Når du vet hva du ønsker å endre eller oppnå er det på tide å lage en plan for hvordan du skal nå målene dine. Uten den er sannsynligheten stor for at du om 12 måneder ikke har kommet særlig langt. Endringer og måloppnåelse krever dedikert innsats, og vi mennesker har en tendens til å fortsette som før hvis vi ikke aktivt bryter mønsteret.

Våre 7 beste tips til hvordan du øker sannsynligheten for å komme i mål:

1. Sett deg et konkret mål - hva er suksess for deg? Når vet du at du er der du vil være?

2
. Finn ut hvilke handlinger som vil føre deg nærmere livet du ønsker å leve, eller det du ønsker å oppnå

3
. Del handlingene opp i små overkommelige deloppgaver

4
. Legg inn konkrete bolker i kalenderen hver uke eller hver dag for å kunne fokusere på det du skal gjøre

5
. Ha et møte med deg selv en gang i måneden hvor du går igjennom hva du har oppnådd i måneden som gikk, og gjør nødvendige justeringer på planen for neste måned. Klapp deg selv på skulderen for det du har fått gjort!

6
. Lag en plan for når motivasjonen ikke er på topp slik at du kan fortsette å ha progresjon. Kan du for eksempel gjøre litt færre oppgaver, eller er det noen du kan snakke med eller noe du kan gjøre for å få tilbake gnisten?

7
. Hva står i veien for at du skal kunne oppnå det du har satt deg fore? Kan du planlegge for disse eventuelle truslene og hvordan du kan redusere effekten de har på målet ditt?

Noen siste ord på veien: Svært ofte er det frykt som stopper oss fra å sette igang med noe, og å gjøre endringer. Frykt for at vi ikke lykkes, eller at andre synes at det vi driver med er dumt, bortkastet eller uinteressant. 

Spør deg selv hva som er det verste som kan skje om du setter igang i dag. Hvor vil du være om 12 måneder dersom du begynner nå - eller hvis du lar det være?

Få våre beste tips rett i innboksen

Få nye bloggartikler med tips til hvordan du kan effektivisere bedriften din og mye mer. Du er samtidig først ute med tilgang til aktuelle tilbud og nyheter.
Det er helt gratis å være påmeldt, og du kan når som helst avslutte abonnementet ved å klikke på avmeldingslinken i nyhetsbrevet.
Vi benytter cookies og liknende teknologier for å kunne tilby deg en fantastisk brukeropplevelse samt skreddersydd service og funksjonalitet. Data fra interaksjonen din med nettsiden kan derfor bli delt med våre partnere for å personalisere annonser og annet innhold på internett. Ved å klikke "jeg godkjenner" aksepterer du våre bruk av cookies. Les mer om cookies her.